Pusztába kiáltott szavak

Bringázz Te is!

 

Friss topikok

  • kerikak: biztos nem csak alkohol volt bennük.. lehet ők csodálkoznak és szégyenkeznek a legjobban ha vissza... (2014.04.16. 12:18) Valóvilág
  • Krugylitroll: Láttam. Csótika. (2014.03.10. 10:29) Halászlé
  • hajdú: Remek! Örömmel adnék táptalajat a magyar kultúra újabb hajtásának! (2014.01.29. 15:21) Pff
  • hajdú: @Krugylitroll: Most láttamozol, vagy direktbe a moderálásra utazol, Csótikám? :) (2013.06.28. 13:08) Elmaradt posztok helyett
  • _hebron_: gratula és irigyirigy még egyszer! :) (2013.06.04. 23:51) Első távom

Utolsó kommentek

  • kerikak: biztos nem csak alkohol volt bennük.. lehet ők csodálkoznak és szégyenkeznek a legjobban ha vissza... (2014.04.16. 12:18) Valóvilág
  • hajdú: Oké, lehet hogy túlzás hogy norma, de akkor fogalmazzunk úgy, hogy átlagszínvonal, a lényeg ugyana... (2014.03.25. 13:27) Valóvilág
  • Rebelde: "ne ez legyen a norma" ezen felkaptam a fejem, ilyesmi eszedbe se jusson, mármint az, hogy ehhez... (2014.03.24. 12:47) Valóvilág
  • Krugylitroll: Láttam. Csótika. (2014.03.10. 10:29) Halászlé
  • hajdú: Remek! Örömmel adnék táptalajat a magyar kultúra újabb hajtásának! (2014.01.29. 15:21) Pff
  • Utolsó 20

Címkék

1956 (2) 2008 (1) 4 es (1) 56 os (1) alkonyat (2) apu (1) áram (1) arany (1) auschwitz (2) autó (8) autokrácia (1) autóvásárlás (1) a hullám (1) a királyság (1) bajnai (1) bajnokok ligája (1) balaton (3) balatonátúszás (1) baleset (3) barcelona (1) bevásárlás (1) bkv (1) bl (1) bokros (1) bor (2) bravo (2) bringa (15) bronz (1) budapest (11) bukósisak (2) buli (2) bútor (2) cél (1) chamrousse (1) chili (1) Címkék (1) coming out (1) critical mass (2) család (2) cseh laci (1) csillebérc (1) csípős (1) cukiság (1) debrecen (1) deja vu (1) dekor (2) demokrácia (1) diktatúra (1) donovaly (1) dopping (1) dugó (1) e! (1) eastwood (1) egészségügy (1) egyszerű étel (1) élet (1) elmű (2) elveszett (1) emlék (3) én (1) energiatakarékos (1) építészet (2) erdély (3) eskövő (1) európa (1) evőeszköz (1) extrém (1) felhívás (1) félmaraton (1) ferencváros (1) fesztivál (2) figula (1) film (5) foci (13) fordítás (1) forradalom (1) futás (7) gábor zsazsa (1) gasztró (1) gáz (2) gazdaság (12) gazember (1) gera (1) gokart (1) gól (1) google (1) gran torino (1) grooveheadz (1) gyurcsány (1) hajléktalanok (1) hálapénz (1) halászlé (1) hangulatjelentés (1) háztartási gépek (1) hegymászás (1) hitel (3) hoki (3) holokauszt (2) horvátország (1) ikea (1) index (1) internet (2) iparművészeti múzeum (1) isztria (1) kajak kenu (1) kampány (1) kanapé (1) kapcsolat (1) karácsony (2) kártya (1) kéktúra (1) képek (1) kétfarkú kutya párt (1) kika (1) kína (1) kisebbség (7) kismagyarország (1) kiss (1) kitelepítés (1) kolonics (1) koncert (1) könyv (3) korcsolya (5) korrupció (1) közlekedés (4) kozmann (1) krakkó (2) krumpli (1) külpolitika (3) lakás (10) lakberendezés (1) lakógyűlés (1) leszarom (1) loki (1) lopás (1) madoff (1) magánnyugdíjpénztár (1) magyar (1) magyar foci (1) május 1 (1) maradok (1) marton endre (1) mázli (2) meccs (2) mégane (1) meló (1) metró (1) mnk (1) mnyp (1) mobil (3) mobilinternet (1) mogyoró (1) mosópor (2) mount everest (1) mozi (1) mp (1) múlt (2) műszaki cikkek (1) múzeum (1) nagyhideghegy (1) nagymagyarország (1) napirajz (1) népdal (1) nőnap (1) norvégia (1) novella (1) növény (1) nyár (1) nyelvtörvény (1) nyugdíj (1) nyugdíjreform (1) öbölátúszás (1) oktatás (1) október 23 (1) olimpia (4) ördögkatlan (1) örkény (1) őrült (1) orvos (1) panasz (1) pánik (1) pannon (1) panoráma (1) párisi nagyáruház (1) párizs (1) pech (3) peking2008 (1) phelps (2) ping (1) poén (7) politika (7) posta (1) poszt (1) pr (1) prsut (1) puli (1) puskás (1) radnóti (1) rágcsálnivaló (1) rajz (1) rasszizmus (1) recept (1) reform (1) reggel (2) reklámtábla (1) repülés (1) részvény (1) retró (1) rezsi (1) schmitt (1) síelés (3) siklóernyő (7) slota (1) sonka (1) sors (3) spekuláció (1) sport (17) svéd magyar (1) szabadság (3) szakítós (2) szeged (1) székelyföld (1) szerelem (4) sziget (1) szilénusz (1) szlovák (2) szlovákia (2) szünet (1) tanács (1) tanítás (1) társasház (1) tátra (1) tavasz (1) tél (4) telefon (2) térfigyelő (1) térkép (2) természet (1) tiltott égbolt (1) tisztesség (1) tojás (1) tojásos krumpli (1) történelem (10) tőzsde (2) translate (1) trianon (1) tv (1) u20 (3) újév (1) úszás (1) utánpótlás (2) utazás (18) vacsora (1) válogatott (7) válság (6) városliget (1) vásárlás (2) végleges (1) velencei tó (1) véletlen (1) véradás (3) vezetés (1) vieri (1) vitorlázás (3) vízilabda (1) vonnegut (1) vulkán (1) wasabi (1) zene (2) Címkefelhő

2012.10.09. 10:43 hajdú

Majdnem baleset, dühítő tanulságokkal

Én most hihetetlenül fel vagyok háborodva az autósokon! Még mindig dolgozik bennem az adrenalin, pedig már több mint félórája történt. Majdnem elgázoltak a bicikliúton, és még ez az ami hagyján... A Bajcsy-Zsilinszky úton jöttem a bicikliúton, a posta és a Bazilika közt, amikor a kis macskaköves utcácskából egyszercsak kihajt egy postásautó, jön-jön, nem túl nagy sebességgel szerencsére, de át a zebrán is (még jó hogy gyalogos nincs ugye), se lát, se hall, azaz csak balra néz persze, én meg pont előtte... basszusÁLLJÁLMÁRMEG! - üvöltök már! Húsz centin múlt! Persze hogy kiabálok vele, és elküldöm a francba, megijedtem és fel voltam háborodva, de a java még csak most jön. Ahelyett, hogy azt mondaná, hogy bocs (akkor légyszilegközelebbjobbanfigyeljél, és mehetnénk dolgunkra) még ő kiabál vissza, hogy mit képzelek, neki van elsőbbsége. Hát kurvára nem neked van, ott az elsőbbségadás kötelező tábla is, nemlátodbazmeg!? Kiszáll vitatkozni, erre odajön egy ott parkoló másik autós is fehér áruszállító furgonos is, hogy márpedig az autónak van elsőbbsége, "ez itt zebra, le kell szállnom a bicikliről és áttolnom" - az agyam itt végleg eldobom felháborodásomban, ez itt nem zebra, hanem mellette egy folyamatos bicikliút, nektek meg macisajt tábla, jézusom! Nem sokkal később hajt ki arra egy fekete mercis taxis is utána minket kikerülve, ő valószínűleg semmit nem látott, de azért ő is beleszól, hogy nem is nekem van elsőbbségem. Nem jópofizós nyilván a társalgás, azt hiszem ez az én oldalamról elég érthető. A postás (aki majdnem elgázolt!) azzal fenyeget, hogy mindjárt lever nekem egy pofont. Mondom neki, tegye csak, legalább tényleg hívhatom a rendőrt, amit már előtte is felvetettem neki, hogy ha nem hiszi, rendőrt hívok. Mindegy, továbbáll, de furgonossal még folytatjuk a vitát, tanuljam meg a KRESZ-t, meg ő évek óta vezet (hát én is, nekem is van kocsim) meg hogy hárman is ezt mondják. De hát épp ez az, amin teljesen felháborodtam, hogy még hogy ha egy hülye, de három! Ennél egyértelműbb szituáció pedig talán a világon nincs is! Még egyszer ránézek a táblára, még csak nem is sima háromszög, hanem külön kiegészítő tábla jelzi alatta a keresztező bicikliutat, mutatom neki, látja, ember?! Ezt mondta szó szerint: "Az egy dolog..." Uramisten, és ezek az emberek vezetnek hivatásszerűen az utakon... Hát ez az amin azóta is nagyon fel vagyok háborodva, mégiscsak messzebb vagyunk még a jó világtól, mint eddig hittem.

Álljon itt mementóként az emlegetett KRESZ:

12. § (1) Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák:
a) „Elsőbbségadás kötelező” (9. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben elsőbbséget kell adni a keresztező (betorkolló) úton - illetőleg, ha a jelzőtábla alatt az útkereszteződés alaprajzi vázlatát feltüntető kiegészítő tábla van, az ezen vastag vonallal jelzett úton (10. ábra) - érkező jármű részére. Ha a kiegészítő táblán a kerékpár-közlekedésre utaló jelzés van (10/a. ábra), abban az esetben az úttest kerékpár-közlekedés céljára burkolati jellel kijelölt részén áthaladó kerékpáros részére elsőbbséget kell adni.

De talán hagyjuk is a jogászkodást, viszont kérdem én, vajon azokat egyáltalán forgalomba szabadna-e engedni, akinek az alábbi tábla nem elég egyértelmű?

macisajt+bringaut.jpg

15 komment

Címkék: közlekedés baleset bringa


A bejegyzés trackback címe:

https://hajdusag.blog.hu/api/trackback/id/tr404828230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2012.10.09. 20:44:39

Örülök, hogy ép bőrrel megúsztad, és meg se vertek. Az univerzum és az emberi hülyeség...

Mit tehetnél? Nyomtasd ki a szabályt ábrával, és (inkább ne legyen) legközelebb osztogasd nekik. Írd fel a rendszámukat, fényképezz, bár ha megvernének, akkor csak jegyezd meg.

Magyarországon még nincs ilyen kezdeményezés a hivatásos sofőrök _mellett_, hogy "How do I drive? Tel: 1-800-THEBOSS"
Felhívod és elmondod, hogy melyik autó, hol, mit csinált, és majd előveszik a cégnél.

Rám is majdnem elindult egy furgon, mikor elmentem előtte, de az az én hibám is volt, mert sötétedett, és gyenge volt a lámpám. Azóta van erősebb fényem, de keresek még erősebbet, na meg a szemkontaktust a sofőrökkel.

hajdú 2012.10.09. 21:47:29

Hát maradjunk annyiban, hogy ott helyben "enyhén" felbasztam az agyam ott melegében ezen, mikor még én lettem lehülyézve hülyék által... Komolyan mondom, a furgonos jobban idegesített, mert a postás szimplán csak bunkó volt, meg ugye neki volt mire fel kötekednie (védni magát), de a furgonos még osztotta is az észt... Ez még csak pont nem is az a szabály, amit gondolna az ember, hogy a hülye sofőrje nem tud, még csak nem is ezt nyomtatnám ki. Már a bicikliút is tök egyértelmű. Kíváncsi vagyok, amikor a kiegészítő táblát mutattam (komolyan konkrétan a fejemet fogtam, hogy de hát nem érted?!), akkor halványan felpislákolt-e valami nála...

kerikak 2012.10.11. 11:04:24

ha valahol balhé van mindig előkerül 1-2 ilyen "okos" csak a balhé kedvéért, ez dobja fel az amúgy unalmas, nyomoronc életüket
örülök hogy megúsztad :) a buta emberek miatt meg nem szabad dühöngeni, nem éri annyit :)

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2012.10.12. 01:13:38

a bajcsyn a bringaút életveszélyes, amúgy is, hülyék nélkül, így meg pláne.

Krugylitroll 2012.10.12. 12:03:38

Szerintem mindenki hülye. Tegnap tapasztaltam meg a Vámház körút kálvin téri zebrájánál, hogy a biciklisek fittyet hányva a piros lámpának behajtanak a zebrán átkelő gyalogosok közé, meg felugratnak a járdára, mert hát a piros lámpánál végül is ez is megoldás. Nekem gyalogosként a kerékpárosokkal is rengeteg problémám van (harminc km/órával repesztés járdán, ittasan biciklizés, stb, ha már a kreszhez ragaszkodunk). Külön kedvencem, hogy pl. az etyeki borfesztre direkt kerékpárosokat vártak, akik persze bort fognak kóstolni ott. Ettől függetlenül autósként azt látom, hogy a legtöbb sofőr fegyelmezetlen, ok nélkül és értelmetlenül szeg meg szabályokat, és valóban sokan nem ismerik a kreszt. Stukatúr.

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2012.10.14. 01:22:44

szerintem meg az van, hogy nincs bringás meg autós, hanem vannak hülyék meg normálisak. hülye autósok és bringások, és normális autósok és bringások. és tényleg menjen a picsába a piroson áthajtó bringás, mert ha elüti a szabályosan haladó autó és a bringás mondjuk meghal, akkor mehet a börtönbe az autós, de menjen a picsába a szabálytalanul közlekedő autós is, aki ha elüt egy gyalogost vagy egy bringást, semmi baja nem lesz max megy a börtönbe, de a másik bele is halhat. ennyit erről.

Krugylitroll 2012.10.15. 13:58:16

És tényleg menjen a picsába a piroson áthajtó bringás, mert ha elüti a gyalogátkelőn szabályosan áthaladó gyalogost, semmi baja nem lesz max megy a börtönbe, de a másik bele is halhat. Mert ilyet is hallottam sajnos. Persze, csúnya dolog a részrehajlás, de lassan a sok biciklistől inkább veszélyeztetve érzem magam, mint az autósoktól. Az úttestre lépve legalább körbe tudok nézni, de ha a járdán hátulról nekem jön egy kerékpáros, kevésbé tudom elkerülni, és sajnos ez nem egyedi eset.

hajdú 2012.10.15. 14:42:25

@_hebron_:
Így van, a hülyeség nem közlekedésieszköz-függő!

Nem is írtam bele, de tényleg az is tanulság, hogy bizony nem jók ezek a járdán vezetett kerékpárutak, és a belekorzózó gyalogos még hagyján, de az autós szemszögéből is jó esetben hirtelen kerülsz elé, rossz esetben - mint a mellékelt ábra mutatja - gőze sincs arról, hogy elsőbbséget kéne adni...

@Krugylicimpa:
De azért nem kéne ennyire utálni a bringásokat. A járdázás egyébként csúnya dolog valóban, és egyébként egyszer én magam tekertem a gyalogátkelőn piroson a gyalogos orra előtt átszáguldó bringás után (úgy hogy nem is arra mentem volna) hogy jól lebasszam, hogy na ezt nem kéne ember. Van hova fejlődni még. De azért ne tévesszünk arányt sem! Most őszintén, hány ilyen általad leírt _életveszélyes_ baleset történhet vajon - szökőévente? Inkább jöjjön nekem tízszer is egy figyelmetlen bringás, minthogy egyszer egy autós.

Krugylitroll 2012.10.16. 12:58:34

Szerintem meg rohadtul ne jöjjön nekem kerékpáros, mert ugyanolyan szabálytalan dolog, mint amikor ők hápognak a szabálytalan autósok miatt. Mellesleg: "egyszer én magam tekertem a gyalogátkelőn piroson a gyalogos orra előtt átszáguldó bringás után (úgy hogy nem is arra mentem volna) hogy jól lebasszam, hogy na ezt nem kéne ember" - ezek szerint te is átmentél a piroson, hogy igazságot tegyél... Szerintem nem azon kellene vitatkozni, hogy melyik szabálytalanság a veszélyesebb, hanem be kéne tartani a szabályokat, odafigyelve a többi közlekedőre, főleg a védtelenebbekre. És ez kerékpárosokra ugyanúgy vonatkozik, főleg akkor, ha minden őket ért igazságtalanság miatt ennyire fel vannak háborodva.

hajdú 2012.10.16. 13:40:49

@Krugylicimpa:
Mondtam én, hogy jöjjön neked, basszus?!
Képzeld, nem sokkal utána zöldre váltott, és siettem utolérni, mert nagyon is baszta a csőröm - nem azért, hogy igazságot tegyek, hanem hogy tanulja meg, mi a helyes) Nem is a piros volt a baj, hanem hogy még baszott is a gyalogosra figyelni, aztán az ilyen állatok miatt nem szeretik a kerékpárosokat en bloc. Mondom, ez nem járműfüggő!
"odafigyelve a többi közlekedőre, főleg a védtelenebbekre" - na ez a lényeg!

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2012.10.19. 23:22:32

@Krugylicimpa: szerintem nem érted, hogy mi egyetértünk, igenis be kell tartani a közlekedési szabályokat a bringásnak is, az autósnak is, és a gyalogosnak is, és a motorosnak is, meg mindenkinek.

de azért jogosan hadd háborodjon már fel bárki, autóban ülve IS és bringán ülve IS.

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2012.10.28. 00:12:12

igen, meg lóval is, meg bármivel, de szerintem direkt adod itt a hülyét, úgyhogy részemről befejeztem a témát (ha meg nem direkt, akkor azért).

Krugylitroll 2012.11.16. 12:25:24

Bakker, nem találom azt a videót, ahol a critical mass-es tömeg nyomul át a piros lámpán, és nem tudnak tőlük a gyalogosok - szabályosan - a gyalogos zöld jelzésen átkelni.
süti beállítások módosítása