Pusztába kiáltott szavak

Bringázz Te is!

 

Friss topikok

  • kerikak: biztos nem csak alkohol volt bennük.. lehet ők csodálkoznak és szégyenkeznek a legjobban ha vissza... (2014.04.16. 12:18) Valóvilág
  • Krugylitroll: Láttam. Csótika. (2014.03.10. 10:29) Halászlé
  • hajdú: Remek! Örömmel adnék táptalajat a magyar kultúra újabb hajtásának! (2014.01.29. 15:21) Pff
  • hajdú: @Krugylitroll: Most láttamozol, vagy direktbe a moderálásra utazol, Csótikám? :) (2013.06.28. 13:08) Elmaradt posztok helyett
  • _hebron_: gratula és irigyirigy még egyszer! :) (2013.06.04. 23:51) Első távom

Utolsó kommentek

  • kerikak: biztos nem csak alkohol volt bennük.. lehet ők csodálkoznak és szégyenkeznek a legjobban ha vissza... (2014.04.16. 12:18) Valóvilág
  • hajdú: Oké, lehet hogy túlzás hogy norma, de akkor fogalmazzunk úgy, hogy átlagszínvonal, a lényeg ugyana... (2014.03.25. 13:27) Valóvilág
  • Rebelde: "ne ez legyen a norma" ezen felkaptam a fejem, ilyesmi eszedbe se jusson, mármint az, hogy ehhez... (2014.03.24. 12:47) Valóvilág
  • Krugylitroll: Láttam. Csótika. (2014.03.10. 10:29) Halászlé
  • hajdú: Remek! Örömmel adnék táptalajat a magyar kultúra újabb hajtásának! (2014.01.29. 15:21) Pff
  • Utolsó 20

Címkék

1956 (2) 2008 (1) 4 es (1) 56 os (1) alkonyat (2) apu (1) áram (1) arany (1) auschwitz (2) autó (8) autokrácia (1) autóvásárlás (1) a hullám (1) a királyság (1) bajnai (1) bajnokok ligája (1) balaton (3) balatonátúszás (1) baleset (3) barcelona (1) bevásárlás (1) bkv (1) bl (1) bokros (1) bor (2) bravo (2) bringa (15) bronz (1) budapest (11) bukósisak (2) buli (2) bútor (2) cél (1) chamrousse (1) chili (1) Címkék (1) coming out (1) critical mass (2) család (2) cseh laci (1) csillebérc (1) csípős (1) cukiság (1) debrecen (1) deja vu (1) dekor (2) demokrácia (1) diktatúra (1) donovaly (1) dopping (1) dugó (1) e! (1) eastwood (1) egészségügy (1) egyszerű étel (1) élet (1) elmű (2) elveszett (1) emlék (3) én (1) energiatakarékos (1) építészet (2) erdély (3) eskövő (1) európa (1) evőeszköz (1) extrém (1) felhívás (1) félmaraton (1) ferencváros (1) fesztivál (2) figula (1) film (5) foci (13) fordítás (1) forradalom (1) futás (7) gábor zsazsa (1) gasztró (1) gáz (2) gazdaság (12) gazember (1) gera (1) gokart (1) gól (1) google (1) gran torino (1) grooveheadz (1) gyurcsány (1) hajléktalanok (1) hálapénz (1) halászlé (1) hangulatjelentés (1) háztartási gépek (1) hegymászás (1) hitel (3) hoki (3) holokauszt (2) horvátország (1) ikea (1) index (1) internet (2) iparművészeti múzeum (1) isztria (1) kajak kenu (1) kampány (1) kanapé (1) kapcsolat (1) karácsony (2) kártya (1) kéktúra (1) képek (1) kétfarkú kutya párt (1) kika (1) kína (1) kisebbség (7) kismagyarország (1) kiss (1) kitelepítés (1) kolonics (1) koncert (1) könyv (3) korcsolya (5) korrupció (1) közlekedés (4) kozmann (1) krakkó (2) krumpli (1) külpolitika (3) lakás (10) lakberendezés (1) lakógyűlés (1) leszarom (1) loki (1) lopás (1) madoff (1) magánnyugdíjpénztár (1) magyar (1) magyar foci (1) május 1 (1) maradok (1) marton endre (1) mázli (2) meccs (2) mégane (1) meló (1) metró (1) mnk (1) mnyp (1) mobil (3) mobilinternet (1) mogyoró (1) mosópor (2) mount everest (1) mozi (1) mp (1) múlt (2) műszaki cikkek (1) múzeum (1) nagyhideghegy (1) nagymagyarország (1) napirajz (1) népdal (1) nőnap (1) norvégia (1) novella (1) növény (1) nyár (1) nyelvtörvény (1) nyugdíj (1) nyugdíjreform (1) öbölátúszás (1) oktatás (1) október 23 (1) olimpia (4) ördögkatlan (1) örkény (1) őrült (1) orvos (1) panasz (1) pánik (1) pannon (1) panoráma (1) párisi nagyáruház (1) párizs (1) pech (3) peking2008 (1) phelps (2) ping (1) poén (7) politika (7) posta (1) poszt (1) pr (1) prsut (1) puli (1) puskás (1) radnóti (1) rágcsálnivaló (1) rajz (1) rasszizmus (1) recept (1) reform (1) reggel (2) reklámtábla (1) repülés (1) részvény (1) retró (1) rezsi (1) schmitt (1) síelés (3) siklóernyő (7) slota (1) sonka (1) sors (3) spekuláció (1) sport (17) svéd magyar (1) szabadság (3) szakítós (2) szeged (1) székelyföld (1) szerelem (4) sziget (1) szilénusz (1) szlovák (2) szlovákia (2) szünet (1) tanács (1) tanítás (1) társasház (1) tátra (1) tavasz (1) tél (4) telefon (2) térfigyelő (1) térkép (2) természet (1) tiltott égbolt (1) tisztesség (1) tojás (1) tojásos krumpli (1) történelem (10) tőzsde (2) translate (1) trianon (1) tv (1) u20 (3) újév (1) úszás (1) utánpótlás (2) utazás (18) vacsora (1) válogatott (7) válság (6) városliget (1) vásárlás (2) végleges (1) velencei tó (1) véletlen (1) véradás (3) vezetés (1) vieri (1) vitorlázás (3) vízilabda (1) vonnegut (1) vulkán (1) wasabi (1) zene (2) Címkefelhő

2009.10.29. 00:00 hajdú

Repülőskártya s.k.

Kezembe akadt gyerekkoromnak egy szelete... Autóskártya, tankoskártya, motoroskártya és társai, ugye megvan? Most kotorásztam az egyik kacatosdobozomban, és egy repülőskártya akadt a kezembe. De nem ám akármilyen, ilyen senki másnak nincs! Mert ezt én gyártottam, a saját kezemmel, a saját rajzaimmal :) A Búvár zsebkönyvek sorozat ugye szintén megvan, ugye? Na abból volt a kedvencem a Különleges repülőgépek. (Meg az autós. Meg a csillagászatos. Meg... Most már feltétlenül körül kell néznem, ha otthon járok, hogy újraelőkaparjam őket!) Ebből másoltam ki a képeket a csodakártyákhoz!

Rohadt jók ezek a rajzok, most újra felidéződött bennem, mit el nem pepecseltem a másolásukkal! Nem átlátszó papírra készült, max a kontúr ütött kissé át, de emlékszem, ügyesen emelgettem a papírt, bepillantottam alá és így ment az "indigózás". Külön érdekesség, hogy nagy részük (a korábbiak) még TBSC-s firkapapírra készültek, rajtuk van a Tatabányai Bányász címere. Kb. 5x15 cm méretűek egyébként, úgy kell elképzelni őket. Persze a végeredmény sima rajzpapíron nem lett volna túl tartós, meg talán át is látszott volna (és hát ugye úgy nem lehet játszani, hogy látja a társad, mi van a kezedben), így a hátlapjukra még egy réteg vastagabb papírt ragasztottam. Látszik, hogy jó sokáig készültem velük, merthogy az írásom is jól megváltozott időközben, meg a rajztudásom is csiszolódott rendesen. Gondolom fárasztó volt egy szép kártyát legyártani. Az első képek még mosolyogtatóan bénácskák (az a "gyerekrajznak ügyes" kategória), de az utolsók már zseniálisan jók. Talán most sem tudnék már ilyen jókat rajzolni - na jó, képes lennék, de annyit biztos nem tudnék pepecselni vele, mint amennyit akkor. Mostanra már össze is raktam a fejemben, hogy a legjobbakat újragyártottam a végén, mert valahogy ezek a "kedvenc" gépeimnek tűnnek. Egészen konkrétan a Tomcat, a SR-71 Blackbird és a Harrier egyik elődje. (Az utóbbi kép már simán elmenne könyvillusztrációnak.) Gondolom a végére már nem tetszett annyira az eredeti eredmény. (Hú, meg jut egyembe az is, hogy hányszor lerajzoltam a Space Shuttle űrrepülőgépet... Fejből csudajót tudtam rajzolni, mindig ilyenekkel firkáltam össze az iskolai füzeteim :)) Visszatérve a kártyákra, hogy mikor készültek, nem tudom már pontosan, olyan 10-12 éves lehettem. Az biztos, hogy általános iskolás voltam még, amikor az utolsó készült, és mivel hatosztályos gimibe jártam, max 12 éves koromban. Végül nem hiszem, hogy sokat játszottunk a kártyákkal, merthogy a koncepcióból kissé kihagytam a funkcionalitást: nem igazán került mindegyikre összehasonlítható adat... :)

De elég a szavakból, íme néhány kártyám mutatóba!

Kezdetlegeskék, girbegurba írott betűk (és hát azt sem sikerült jól kimásolni, hogy Messerschmitt)  

Picit már jobb, tanulgatom az árnyékolást ("szálítható", pedig tényleg jó voltam helyesírásból :))

Az alsó kártyán se fesztáv, se hossz, csak egy nem túl ütős motorszám :)

A nagy kedvenc, az űrrepülő mindent visz :)

 Ezek már kicsit később készülhettek, kifogyott a TBSC-s papír és sokkal szebben is írok

Végül a büszkeségek... ezek bizony ma is vállalhatók lennének :)

3 komment

Címkék: kártya én rajz múlt


A bejegyzés trackback címe:

https://hajdusag.blog.hu/api/trackback/id/tr631482634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2009.11.05. 18:56:18

te az öcsémmel nagyon jól kijönnél :)

ezek tényleg rohadt jók! :)

hajdú 2009.11.05. 19:34:14

Miért, ő is ilyen rajzolós vagy repülőgépbuzi? :)
Én is jót szórakoztam rajtuk, ahogy megtaláltam, gondoltam közkinccsé teszem :)

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2009.11.06. 09:10:04

repülőbuzi, keni vágja az összeset, főleg a világháborúsakat. nekünk is tele volt a lakás ilyen rajzokkal. :)
süti beállítások módosítása